KÖP- och leveransvillkor
Hos oss på Nordictest.se kan du köpa noga utvalda produkter från olika leverantörer. Vi erbjuder ett noggrant utvalt sortiment av de mest prisvärda snabbtester.
Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.nordictest.se av kunder som är bosatta i Sverige. I de fallen där kunden är bosatt i en annan medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi på Nordictest.se följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler.
Du som kund hos Nordictest.se har rätt att begära ut information kring dina personuppgifter. Du har också rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas.
Vid frågor kontakta oss på hey@nordictest.se. Vi återkommer så fort vi kan och vi har en målsättning på att svara dig inom 48 timmar på vardagar.
Köp
Avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Om en eventuell felaktighet i ordern uppstår kontaktar vi dig för att hantera ärendet vidare, det kan gälla om vid en reservation, att du får annan leveranstid eller andra oförutsedda händelser.
Priser
Samtliga produkter som vi säljer kan användas i Sverige. Totalkostnad som inkluderar fraktkostnad och eventuella andra avgifter och moms är inkluderat i det totala priset som du ser i kassan. Erbjudanden och rabattkoder/presentkort är tydligt specificerade i kassan. Eventuell lagerstatus visas alltid på produkt/artikelsidan och vi reserveras oss för eventuell slutförsäljning.
Prisjusteringar kan även ske när som helst utan föravisering.
Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Beställning från Sverige
Det går endast att beställa i vår webbshop på www.nordictest.se. Vi kan tyvärr inte emot beställningar via telefon, e-post eller fax. Även om vi vänder oss till svenska kunder så är det möjligt för kunder i Norge, Danmark och Finland att beställa vissa varor från oss.
Försäljning till minderåriga
Nordictest.se ingår endast avtal med myndig person (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Eventuella undantag finns i enlighet med Föräldrabalken.
Presentkort och Rabattkoder
Har du en presentkortskod eller en rabattkod så anger du detta i kassan. Presentkortskoden anges exakt som du fått den, med versaler om du har bokstäver i den och är giltig 1år. Rabattkoder kan i vissa fall ej kombineras med varandra eller med aktuella kampanjer. Endast ett presentkort/rabattkod i taget kan anges i kassan.
ÅNGERRÄTT- RETUR
Retur av order - Ångerrätt
Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera eventuell funktion och finish på produkten. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp så kan du självklart ångra och returnera dina produkter till oss inom 30 dagar efter att du mottagit paketet. Vid en delleverans gäller det 14 dagar efter att du mottagit den sista varan på din lagda order. Ångerrätten gäller inte om du bryter försegling på ditt test. Varan och förpackningen ska vara hel och i säljbart skick. Varan du väljer att returnera ska packas i medföljande emballage och originalförpackning. Notera att originalförpackningen ej bör användas som ytterkartong i och med att produkten kan skadas. Så du bör packa ner varan ordentligt med emballage så att du inte riskerar ett värdeminskningsavdrag.
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
När du vill utnyttja din ångerrätt, packa ihop din vara och skicka tillbaka den till oss med företagspaket. Returfrakten står du som köpare för.
Transportansvar
Transportansvar innebär att vi ansvarar för att försändelsen kommer fram hel till dig från oss. Vid en retur är det du som är ansvarig för godset och försändelsen från dig till oss. Du bör därför spara alla försändelsenummer från din speditör så du kan bevisa att du lämnat in varan till din speditör om den skadas eller kommer bort. Packa därför gärna varorna extra noggrant så att de inte skadas under färden och använd ett alternativ där du kan spåra försändelsen.
Värdeminskningsavdrag
Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset.
Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar efter det att vi har mottagit meddelande om att du nyttjar din ångerrätt. Vi förbehåller oss dock möjligheten att invänta bevis om att returen är avsänd till oss alternativt när vi har mottagit returen. Då sker en utbetalning som kan ta 5-7 bankdagar. Återbetalningen sker också med samma betalsätt som ursprungligen har använts.
REKLAMATION
Reklamationsrätt
För att kunna reklamera till speditören gällande fraktskador ska en skadeanmälan inkommit till oss senast 14 dagar efter mottagandet av varan. Nordictest.se tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende kontaktar du vår kundtjänst på hey@nordictest.se med beskrivning samt ev. bilder på skadan. Vi kommer i vår tur kontakta leverantören som har huvudansvaret gällande din reklamation, vi kommer sedan mejla dig en returfraktsedel som du fäster på transportemballaget. Reklamationen kommer att granskas och godkännas av leverantören. När reklamationen är godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny vara.
Kontakt vid reklamation:
Socialfish AB
Org.nr: 556986-4068
Skogstorpsvägen 8
832 96, Frösön
BETALNINGSSÄTT
Du kan välja följande betalningsalternativ;
- Swish
- Stripe
LEVERANSER
Lagervaror:
Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning. Detta gäller med Postnord. Detta gäller varor som finns i lager för omgående leverans. I undantagsfall förekommer det att vår transportör inte har daglig utkörning av paket till vissa paketombud, då kan leveranstiden förlängas något. Detta gäller främst paketombud i mindre befolkade områden.
Beställningsvaror:
1-3 veckor beroende på vilka produkter som beställs. Inom 24h efter placerad order får du ett meddelande med planerad leveranstid. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.
Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker med Postnord.
Outlöst order
Löser du inte ut ditt paket från ditt utlämningsställe så kommer paketet automatiskt gå i retur till oss efter ca: 14 dagar och du debiteras för returfraktkostnaden på upp till 499 kronor. Detta gäller Postnord ombud.
För tyngre eller skrymmande gods tillkommer även en kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du har valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Ersättning av outlöst paket skickas genom en ny faktura via Klarna.
Leveransförsening
Hos oss har du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via email eller telefon
Integritetspolicy
Nordictest.se strävar alltid efter att värna om och skydda din personliga integritet.
Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att Nordictest.se lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bästa service. Detta innebär att information om dig lämnas vidare även till vår fakturapartner Klarna samt aktuell logistikpartner. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att Nordictest.se, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mejl med nyhetsbrev, direkt marknadsföring eller marknadsundersökningar. Du har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till hey@nordictest.se så hjälper vi dig vidare.
Betalningstransaktioner, kort -direktbetalningar samt fakturabetalning hanteras av vår betalningspartner Klarna för att garantera en snabb och säker betalning.
TVIST
Klagomål eller synpunkter ska meddelas till Nordictest.se kundtjänst på mejl; hey@nordictest.se.
Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.
FORCE MAJEURE
Nordictest.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal. Om underlåtenhet har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.
Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.